Kärlek och fjärilar

Den kvällen jag fyllde 24 låg jag sömnlös i sängen och tänkte på kärlek.

Ni vet denna känslan av fjärilar i magen. Butterflies.
Jag vet att jag har haft den innan, jag kommer vagt ihåg hur det känns.
Men jag vet inte när jag kände så senast. Det är många år sedan.

Jag menar, ta tex han jag träffade i Cap Verde, jag följde honom med blicken när han var i närheten, jag tänkte på honom större delen av tiden. Men inga fjärilar.
Det har varit personer de senaste åren jag varit intresserad av men jag har inte kännt fjärilarna.
Jag är inte ens säker på att jag kände dom när jag träffade min förre detta fästman. Jag älskade honom, tror jag iaf, eller så kanske jag bara var förälskad i honom. Jag visste att det var över mer än ett år innan det tog slut.

Det känns lite sorgligt att säga men jag tror inte jag haft fjärilar i magen sedans högstadiet, kanske gymnasiet. Ändå har jag varit "kär" i flera personer. Det där, kan inte sluta tänka på dem, saknar dem så fort de inte är i närheten, ohhh min värld kretsar runt dig. Men det kan vara mer att jag gillat dem som personer och inspirerats av dem än att jag verkligen varit kär i dem eller älskat dem.
Vad vet jag.

Det hade iaf varit trevligt med fjärilar i magen!
Fast inte nu, jag vill inte bli fast någonstans ännu och jag har alldeles för mycket att uträtta:)

Besos x


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0