Meaningfulness

Jag vill att min tid här på jorden ska betyda något.
Jag vill göra skillnad.
Jag skulle kunna sitta här kväll efter kväll i min mysiga lägenhet, äta gott, titta på mina serier på tv:n och bara gotta mig kväll efter kväll.
Men varför skulle jag får göra det när det finns så mycket oro och misär?
Varför skulle jag nöja mig med att det är det avtryck jag lämnar på jorden om det finns något mer jag skulle kunna göra?
Jag är inte ute efter att förändra världen, motverka all svält, stoppa krigen och lösa all världens orättvissor.
Bara jag hade kunnat göra något, förändra livet för en enda.
Visst jag skänker pengar lite då och då när jag kan men jag vill göra mer.

Den stora frågan är och har alltid varit:
Vad är meningen med livet?
Svaret på den frågan tror jag är indivuduellt,
dock har jag inom mig en rastlöshet som inte försvinner var jag än är, en känsla av att kunna göra mer.
Svaret för mig är att jag vill göra skillnad.
Sen om det kanske är själviska orsaker, att jag vill bli av med min rastlöshet, jag kanske känner mig bättre och nöjdare med mig själv om jag kan hjälpa någon annan. Men vad spelar det för roll igentligen? Jag hjälper inte den personen mindre för det, snarare tvärtom.

Besos

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0