Volontärarbete sökes

Jag vill göra något, jag vill hjälpa!
Jag vill känna att jag gör något för någon annan som spelar roll.
Kanske är det av själviska anledningar jag vill bli volontär men jag vill!
Jag vill göra något av betydelse, hjälpa andra människor.

Sitter och söker timmavis på datorn efter vad man kan göra.
Då jag är student känns det inte aktuellt att lägga ut cirka 20 000kr på att åka iväg ett par veckor på volontärresa även om det skulle vara min högsta önskan!
Se och uppleva hur andra människor lever i andra länder och få en möjlighet att hjälpa dem vad det än kan vara!
Och jag finner det väldigt svårt att hitta något att engagera mig i Sverige som inte handlar om att gå ut och tigga pengar på stan, vilket jag inte är rätt person till då jag antagligen hade slutat med minus i kassan (hur nu de skulle gå till....)
Finns det någon där ute som har något tips så hör gärna av er och dela med er av egna erfarenheter!

Besos


Kommentarer
Postat av: Maria

Hej!

Känner du till Volontärbyrån. Där kan du söka efter volontäruppdrag i Sverige.

Hälsningar Maria - Volontärbyrån

2011-11-25 @ 09:35:26
URL: http://www.volontarbyran.org
Postat av: Sandra

Hej, tack Maria, jag ska ta en titt där:)

2011-11-28 @ 14:01:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0